Thursday, August 13, 2009

Pergi tak kembali

lirik lagu yang membawa 1001 kenangan.

Setiap insan pastikan merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang akan dibawa

Tarikh bersejarah" 13 ogos 2009", kedengaran berita pemergian seorang insan yang sangat dikenali oleh seluruh masyarakat di malaysia khususnya. suatu berita yang sudah pasti mencuit hati-hati insan yang merasakan kehilangan beliau yang banyak memperjuangkan islam melalui dunia hiburan.pemergiannya mendatangkan seribu satu rasa yang tidak tergambar pada wajah-wajah insan yang merasai pemergiannya.

Sudah pasti kehilangan ini dirasai oleh setiap penjiwa-penjiwa seni islam yang sama-sama memperjuangkan islam diarena hiburan kita pada ketika ini. Adakah kita juga turut merasai sedemikian?tepuk dada tanya diri.

Sebut sahaja dunia hiburan, apa dia "dunia hiburan"?
satu arus yang sangat mencabar dan memerlukan ketabahan serta kesabaran yang jitu.hanya pada mereka yang berjiwa kental sahaja yang berani menjejakkan kaki kesitu.

Akan tetapi disinilah beliau melangkah dan menjadikan ia sebagai satu medan untuk menyampaikan mesej-mesej dakwah kepada seluruh masyarakat.penyampaian mesej dakwah yang baik telah mendapat tempat dihati masyarakat terutamanya golongan remaja kita pada hari ini.buktinya beliau dan sahabat-sahabat seperjuangannya berjaya mendapat pelbagai anugerah sepanjang penglibatan mereka dalam dunia hiburan ini.
Mungkin susah untuk kita mencari penggantinya.

siapakah insan yang dimaksudkan??
satu nama "ust asri (rabbani)"

"al-Fatihah" buat allahyarham ust asri yang telah pergi meninggalkan kita.semoga rohnya dicucuri rahmat dan semoga perjuangannya selama ini mendapat ganjaran di akhirat sana.amin.


Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kanangan
Diiringi doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

0 comments:

Post a Comment